woensdag 7 augustus 2013

Workshop newborn fotografie Heerhugowaard "Noord-Holland"

Vandaag kwam collega fotograaf Chantal bij mij voor een workshop newborn fotografie.
De workshop heb ik al meerdere malen mogen geven, maar vandaag was het de eerste keer dat er twee prachtige newborn modelletjes bij waren.

Het eerste gedeelte van de workshop bestond uit het bespreken van alle tips&trics die bij een newborn sessie ter sprake komen. Ook heb ik laten zien hoe je de ouders goed voorbereid op de sessie.
Na de lunch kwamen Luuk van 8 dagen en Damon van 16 dagen oud,samen met hun mama en papa naar mijn daglicht studio in Heerhugowaard.

Beide jongetjes hebben het geweldig gedaan, en lieten zich mooie poseren en fotograferen. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe diep de baby slaapt, en hoe de baby zich laat poseren.

De afgelopen 8 jaar heb ik als leerkracht voor de klas gestaan, waardoor ik het echt geweldig vind om dingen uit te leggen en les te geven. Het geven van workshops is voor mij daarom een ontzettende leuke aanvulling op mijn fotografie baan en zal ik zeker gaan voortzetten.

Over twee weken, geef ik weer een newborn workshop in mijn daglicht studio. Heb jij ook interesse in een workshop newborn fotografie? Neem voor meer informatie even een kijkje op mijn website www.brendapiefotografie.nl


Deze prachtige plaatjes zijn door mij zelf geschoten tijdens de workshop.





Ervaringen:

Fotograaf Chantal:

De workshop newbornfotografie bij Brenda is echt een aanrader! Voor de workshop had ik geen ervaring met het fotograferen van newborn en voor mij was daarom alles nieuw. Eerste gedeelte is vooral theorie, tips&tricks en werkwijze wat heel interessant was. Na de lunch kwamen er 2 newborn jongetjes om gefotografeerd te worden. Veel kijken hoe Brenda die kleine op de poef legt en ondertussen legt ze uit hoe ze de baby in pose legt. Ook ik mocht bij beide baby's hen in poses leggen en fotograferen en hielp ze mij waar nodig (wat heel prettig was). Dat het een stuk moeilijker is dan het op de foto eruit ziet werd wel duidelijk. Vond het een hele unieke ervaring. Deze workshop heeft mij vooral het zelfvertrouwen gegeven om verder te gaan in newbornfotografie! Dankjewel lieve Brenda voor je geduld en uitleg, heb ontzettend veel van je geleerd!


Ria "mama van Damon":

Ik vond het heel gaaf om de workshop mee te maken en te zien hoe een newborn sessie gaat.
De sfeer was heel goed, heel rustig. Het in positie leggen ging ook heel rustig, en met hele kleine stapjes, met heel erg veel geduld.
Het is soms al een uitdaging om een baby te laten slapen, en dan nog in een mooie pose ook! Heel knap.
Damon lag er heerlijk vredig bij te slapen. toen hij wat onrustiger werd was er even rustig de tijd voor een flesje, want hij had ondertussen wat trek gekregen.
Daarna heeft hij weer heerlijk liggen slapen tijdens de sessie. Omdat Damon zo relaxed was, en jullie zo rustig te werk gingen, heb ik heerlijk ontspannen zitten kijken.
Ook de andere fotograaf was heel voorzichting met Damon, ik had er dan ook geen moeite mee dat ze wat poses met hem oefende.
Ik heb al een voorproefje gehad, 1 foto al gezien, en die is al geweldig! Heel sereen! 
Bedankt voor deze ervaring.
 
Groetjes Ria.




 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten